Rozdział17

Regulamin.

Coś co musimy mieć

Niniejszy regulamin (dalej jako „Regulamin”) odnosi się do zakupów dokonywanych przez sklep internetowy pracowni DAMA Couture na domenie damacouture.pl. Sklep prowadzony jest przez DAMA Couture sp. z o.o., ul. Lebiodowa 13b/1, 04-674 Warszawa, Polska, NIP 952-222-75-23, KRS 0000969849, REGON 521918186 (dalej jako "Sklep").

Osoba fizyczna albo osoba prawna korzystająca ze sklepu zwana jest dalej „Klientem”. Złożenie zamówienia przez Klienta w Sklepie oznacza, że Klient zapoznał się i akceptuje Regulamin.

Materiały wizualne oraz informacje na temat produktów w Sklepie nie stanowią oferty handlowej. Mają charakter informacyjny i służą jedynie prezentacji przykładowych modeli. Zamieszczone na stronie Sklepu ceny są zaproszeniem do składania zamówień (ofert).

Złożenie zamówienia oznacza złożenie oferty zakupu danego produktu na określonych zasadach. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w momencie akceptacji zamówienia przez Sklep.

Produkty oferowane w Sklepie są ręcznie robione, często niepowtarzalne i ich poszczególne egzemplarze mogą nieznacznie różnić się między sobą. Na wygląd i kolor produktów na stronie internetowej Sklepu zasadniczy wpływ mają także ustawienia urządzeń dostępowych Klienta (np. laptop, telefon lub tablet), za co Sklep nie przyjmuje odpowiedzialności.

Ceny produktów w Sklepie podawane są w złotych polskich i zawierają podatek od towarów i usług. Ceny produktów nie zawierają kosztów i opłat celnych, które mogą wystąpić (w szczególności w przypadku klientów spoza Unii Europejskiej).

W celu złożenia zamówienia Klient wybiera produkt na stronie internetowej Sklepu określając w szczególności jego rozmiar i liczbę sztuk, wypełnia formularz dostawy oraz dokonuje płatności korzystając z metod dostępnych w sklepie (tj. metod oferowanych przez pośrednika płatniczego Przelewy24, przelewu bankowego albo pobrania).

Do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Sklepem a Klientem dochodzi z chwilą potwierdzenia przyjęcia oferty Klienta przez DAMA Couture, tj. otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji. Klient ma prawo anulować albo zmienić zamówienie do momentu przyjęcia zamówienia do realizacji. Zawarcie umowy sprzedaży odbywa się za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, tj. sieci internet.

Transakcje dokumentowane są za pośrednictwem tzw. eko-paragonów, które stanowią dowód zakupu na potrzeby zwrotu, wymiany albo reklamacji.

Realizacja zamówień następuje według kolejności złożenia ofert zawarcia umowy sprzedaży, stąd może się zdarzyć, że zapas danych produktów lub materiałów (np. koronek) zostanie wyczerpany przed tym jak stosowna informacja pojawi się na stronie Sklepu. W takim przypadku, obsługa Sklepu niezwłocznie podejmie próbę kontaktu z Klientem w celu uzgodnienia dalszych kroków postępowania.

Sklep zastrzega sobie prawo do wycofania się z umowy sprzedaży w przypadku, gdyby okazało się zakupiony produkt jest niedostępny, brakuje materiałów na jego wykonanie albo następują inne okoliczności uniemożliwiające albo znacząco utrudniające wykonanie zobowiązań wynikających z umowy w określonym czasie (np. nieprawidłowy adres Klienta, brak możliwości kontaktu z Klientem).

Sklep nie przyjmuje odpowiedzialności wobec Klienta, ani żadnej strony trzeciej za nieprzyjęcie oferty Klienta, wycofanie się z umowy a także dokonanie jakichkolwiek zmian na stronie internetowej Sklepu.

W przypadku wycofania oferty przez Klienta, nie przyjęcia jej przez Sklep albo wycofania się z umowy przez Sklep, środki zostaną niezwłocznie zwrócone na rachunek Klienta.

Zamówienia, które nie zostaną opłacone w terminie (2) dni od złożenia zamówienia zostaną uznane za niebyłe.

Zamówienie w Sklepie może zostać złożone przez osoby fizyczne, które ukończyły 13 rok życia.

Sklep przyjmuje zamówienia przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia. Zamówienia złożone w dni wolne od pracy będą realizowane w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu, w którym zamówienie zostało złożone.

Dostawa produktów dokonywana jest przez przewoźników prowadzących działalność gospodarczą w zakresie doręczania przesyłek, zgodnie z właściwymi dla nich regulaminami zawierającym, między innymi, terminy i sposób dostawy. Regulaminy przewoźnika, z usług których korzysta Sklep jest dostępny na stronie https://inpost.pl/regulaminy. Akceptacja Regulaminu oznacza także akceptację regulaminu przewoźnika obsługującego wybrany przez Klienta sposób dostawy.

Termin realizacji zamówienia umieszczony w karcie produktu jest najbardziej prawdopodobnym czasem przygotowania Klientowi produktów do wysyłki. Przewidywany czas dostawy to 1 dzień roboczy od dnia następującego po nadaniu przesyłki. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie wynikające z przyczyn niezawinionych przez Sklep, w przypadkach dozwolonych przez przepisy prawa.

Sklep zastrzega sobie prawo do wydłużenia terminu przygotowania produktu do wysyłki w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych okoliczności.

Klient niebędący konsumentem jest zobowiązany dokonać sprawdzenia stanu produktu podczas doręczenia przesyłki w obecności przedstawiciela przewoźnika realizującego dostawę. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń przesyłki powstałych w trakcie transportu Klient niebędący konsumentem jest zobowiązany spisać protokół szkody i niezwłocznie skontaktować się z obsługą Sklepu. Klient będący konsumentem powinien dokonać tych samych czynności.

Opłaty za dostawę produktów zależą od wybranych produktów, ich wagi, wybranego sposobu dostawy i obliczane są przez Sklep przed złożeniem zamówienia przez Klienta.

Klientowi będącemu konsumentem (dalej jako „Konsument”) przysługuje prawo do odstąpienia od umowy przez okres 14 dni, bez podawania przyczyny. Termin ten liczy się od dnia, w którym Konsument (lub osoba trzecia niebędąca przewoźnikiem, odbierającą produkt dla Konsumenta) wejdzie w posiadanie produktu.

Konsument może odstąpić od umowy, składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy na formularzu dołączonym do wysyłki.

W przypadku odstąpienia od umowy, Konsument bez zbędnej zwłoki zobowiązany jest odesłać produkt na adres Sklepu na własny koszt i ryzyko. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanej od Konsumenta do chwili otrzymania zwróconego produktu.

Sklep zwraca Konsumentowi zapłaconą cenę w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwróconego produktu na rachunek podany w formularzu albo na rachunek, z którego dokonano płatności.

W razie odstąpienia do umowy, produkt powinien zostać zwrócony w stanie niezmienionym. Konsument ponosi pełną odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu wynikające z obchodzenia się z nim w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcji produktu. W szczególności, usunięcie metek lub innych elementów będących częścią składową produktu oznacza zmniejszenie jego wartości.

W przypadku odstąpienia od umowy jest ona uważana za niezawartą.

W przypadku umów zawieranych z Konsumentem, Sklep ponosi odpowiedzialność za wady fizyczne lub prawne (rękojmia) produktu. W przypadku umów zawieranych z Klientem nie będącym Konsumentem, odpowiedzialność Sklepu z tytułu rękojmi jest wyłączona.

Konsument ma prawo do zgłoszenia reklamacji z tego tytułu w terminie siedmiu (7) dni od dnia stwierdzenia wadliwości produktu (dalej jako "Reklamacja"). Reklamację zgłasza się drogą elektroniczną na adres e-mail: hello@damacouture.pl

Reklamacja rozpatrywana jest przez Sklep w terminie czternastu (14) dni od jej otrzymania i może wymagać dostarczenia produktu do Sklepu na koszt i ryzyko Konsumenta.

Za wadę fizyczną produktu nie uznaje się niezgodności wynikających z ustawień sprzętu komputerowego Konsumenta (np. wadliwie odzwierciedlony odcień koloru produktu). Reklamacja nie zostanie uznana również w przypadku przebarwień oraz uszkodzeń mechanicznych wynikających z używania produktów w niewłaściwym rozmiarze albo prania w niewłaściwy sposób.

Sklep odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od momentu doręczenia produktu Konsumentowi. W sytuacji stwierdzenia wady po upływie 1 roku od momentu doręczenia produktu, Konsument ma obowiązek wykazania, że wada istniała w produkcie w momencie zakupu.

Roszczenie Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę produktu na wolny od wad przedawnia się z upływem 1 roku, licząc od dnia stwierdzenia wady, jednak nie wcześniej niż przed upływem 2 lat od momentu wydania produktu.

Produkty sprzedawane przez Sklep nie są objęte gwarancją producenta.

Klient przesyłają elementy tekstowe, graficzne lub multimedialne (np. zdjęcia wizerunkowe), w tym utwory w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych (dalej jako "Treści"), udziela Sklepowi niewyłącznej, nieodpłatnej licencji na wykorzystywanie, utrwalanie w pamięci komputera, zmienianie, usuwanie, uzupełnianie, wykonywanie publiczne, wyświetlanie publiczne, zwielokrotnianie i rozpowszechnianie (w szczególności w sieci internet) tych Treści, na terytorium całego świata, w szczególności poprzez publikację na profilach społecznościowych Sklepu.

Prawo to obejmuje uprawnienie do udzielania sublicencji w zakresie uzasadnionym realizacją umowy na polach eksploatacji wskazanych powyżej, a także upoważnienie do wykonywania samodzielnie lub za pomocą podmiotów trzecich praw zależnych w zakresie opracowania, dostosowywania, przerabiania i tłumaczenia utworu w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Niniejszy Regulamin został sporządzony na podstawie obowiązujących przepisów prawa polskiego. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, a także w zakresie w jakim Regulamin okazałby się sprzeczny z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa stosuje się obowiązujące przepisy prawa.

Sklep zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu w każdym czasie. Zmiany Regulaminu obowiązują od momentu opublikowania ich na stronie Sklepu.

Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów wynikających z Umowy jest sąd właściwy dla siedziby Sklepu.

Wszelkie zamieszczone w Sklepie znaki towarowe i nazwy firmowe należą do prawnych właścicieli i zostały umieszczone w celach informacyjnych.

Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń korzystając z pomocy Powiatowego (Miejskiego) Rzecznika Konsumentów lub poprzez złożenie przez Klienta po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym (wniosek można pobrać na stronie internetowej UOKiK). Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. W przypadku Konsumenta, chcącego skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/.

Złożenie zamówienia przez jest równoznaczne z upoważnieniem Sklepu do wystawienia faktury bez konieczności uzyskania podpisu Klienta.